back to table of content


DMM  Medienkonzepte/-theorie II Course INF
Lecturers : Prof. Julia Schnitzer    eMail
Term 1
Course Classification : Master Digitale Medien (Winter-Immatrikulation) CH 4
Language : Deutsch/Englisch Type VÜS 
Type of examination : PL  Credits
Method of evaluation : term paper with oral examination 
Requirements :
Cross References :  
Previous knowledges :  
Aids and special features :  
Teaching aims :  
Contents :

 

Literature : Spies, Wenger (2018): Branded Interactions – Lebendige Markenerlebnisse für eine neue Zeit; Verlag Hermann Schmidt Mainz
Wie Design wirkt – Psychologische Prinzipien erfolgreicher Gestaltung; Verlag
Erlhofer, Brenner (2019): Website Konzeption und Relaunch; Verlag Rheinwerk Computing
Lewrick (2018): The Design Thinking Playbook – Mindful Digital Transformation
Grabs, Bannour, Vogel (2018): Follow me – Erfolgreiches Social Media Marketing; Verlag Rheinwerk Computing
McElroy (2017): Prototyping for Designers: Developing the best Digital and Physical Services; OReilly Verlag
Aktuelle Literaturhinweise können zu Semesterbeginn ergänzt werden.  


back to table of content